ОБЩ АНАЛИЗ НА ДАНЪЧНОЗАДЪЛЖЕНИТЕ ЛИЦА

Автори

Ключови думи
данъчнозадължени лица; данъчно несъответствие; групи данъкоплатци, видове поведение на лицата; данъчно неизпълнение.

Резюме
Настоящата статията е обзорна по своя характер и цели да представи състоянието и тенденциите по отношение на видовете и групите данъчнозадължени лица съобразно различните подходи за изследване на данъчното несъответствие.

Чрез метод, стъпващ на систематичен подход, е направен анализ на видо-вете данъкоплатци (задължени лица) – като вид и като поведение, целящ да представи както особеностите на всяка една от обособените групи, така и склонността към неплащане или укриване на данъци. Направено е и изследване под формата на систематизиране на предимствата и недостатъците относно подхода за определяне на данъчното несъответствие, базиран на видовете данъкоплатци.

JEL Класификатор: H, H3.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПО ВЪПРОСА ЗА КЛАСИФИЦИРАНЕТО НА РАЗХОДИТЕ В ПРОМИШЛЕНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ

    Настоящата научна разработка разглежда класифицирането на разходите в промишлените предприятия. Те се характеризират с определено икономическо съдържание и функционално проявление. Систематизираното класифициране на разходите е в основата на рационално изградената счетоводна система за тяхното отчитане в промишлеността. Основната цел на научната ...

  • ОБЩАТА СЕЛСКОСТОПАНСКА ПОЛИТИКА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ И ВЪЗДЕЙСТВИЕТО Й ВЪРХУ ПЕРИФЕРНИЯ РЕГИОНАЛИЗЪМ

    Една от трите общи политики в Римския договор за създаването на Европейската икономическа общност е Общата селскостопанска политика на Европейския съюз. Основните цели, стоящи пред ОСП, са увеличаване произво¬дителността на селското стопанство чрез въвеждане постиженията на научно-тех¬ническия прогрес и оптимално използване на производствените ...

  • ПРОБЛЕМИ НА ВНЕДРЯВАНЕТО, ИЗПОЛЗВАНЕТО И РАЗВИТИЕТО НА ИТ СЪРВИС МЕНИДЖМЪНТА

    В статията се разглеждат въпросите, свързани с трансформацията на управлението на ИТ обслужването към модел на управление на услуги. Представенo е научно изследване на съвременното състояние на ИТ сървис мениджмънта (ИТСМ). Анализирани са основните проблеми пред внедряването, използването и развитието на ИТСМ, като са предложени начини за тяхното ...