ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ОПТИМИЗИРАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ ПРИ ЦЕНООБРАЗУВАНЕТО В ХОТЕЛИЕРСТВОТО

Автори

Ключови думи
хотел, ценообразуване, счетоводно отчитане.

Резюме
Разграничаването на класификациите на разходите и приходите за целите на управлението, ценообразуването и финансовото счетоводство е условно. Класификационните подходи могат да се допълват и синхронизират като обект на отчитане и информационна осигуреност. Управленската вътрешна отчетност има разширен обхват и измерители, но не изключва тези на счетоводната отчетност съгласно съответното приложимо законодателство.

Цел на настоящото изследване е да се очертаят възможностите за усъвършенстване на отчетните процеси, свързани с ценообразуването в хотелиерст¬вото. Предмет на научното търсене са анализът и отчетността на основните икономически закономерности, характерни за формирането на цените в хотелиерските предприятия.

В резултат на направеното изследване може да се обобщи, че съществу-ват начини за синхронизиране на финансовото счетоводство с вътрешното управленско. Това не изключва резултатите от теоретико-методологичните изследвания на актуалните аспекти, свързани с международната практика на хотелите, опериращи в страни, приели различни принципи и бази за счетоводно отчитане.

JEL Класификатор: М41.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • АПРОБИРАНЕ НА МОДЕЛ ЗА УПРАВЛЕНИЕ РИСКА НА ФРАНЧАЙЗОДАТЕЛЯ НА БАЗА КОЛИЧЕСТВЕН ПОДХОД

    Изследователското внимание в настоящата студия се насочва към управлението на риска в бизнес дейността на франчайзодателя. Основна цел на научната разработка е върху базата на теоретична интерпретация на риска и де-терминиране на конкретните рискове за франчайзодателя да се адаптира модел за управлението им. Разработването на методологията за ...

  • ТРАДИЦИОННАТА И МОДЕРНАТА ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО – ДИНАМИКА, ТЕНДЕНЦИИ И СЧЕТОВОДНО-ОРГАНИЗАЦИОННИ АСПЕКТИ

    Традиционният пазар за продажба на стоки на дребно в България включва многобройни малки търговски обекти, специализирани в продажбата на определен продукт или група продукти. След приемането на страната ни в Европейския съюз започна процес на концентрация на капитали и навлизане на големите търговски вериги у нас, което способства за развитието на ...

  • ОБЩ АНАЛИЗ НА ДАНЪЧНОЗАДЪЛЖЕНИТЕ ЛИЦА

    Настоящата статията е обзорна по своя характер и цели да представи състоянието и тенденциите по отношение на видовете и групите данъчнозадължени лица съобразно различните подходи за изследване на данъчното несъответствие. Чрез метод, стъпващ на систематичен подход, е направен анализ на видо-вете данъкоплатци (задължени лица) – като вид и като ...