БЮДЖЕТИРАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВЕНИТЕ РАЗХОДИ В ОРИЗОПРОИЗВОДСТВОТО

Автори

Ключови думи
бюджетиране, оризопроизводство, планиране, дейности, възвръщаемост на разходи.

Резюме
В статията се разглеждат теоретични подходи и конкретно емпирично изследване на бюджетния процес. Обект на анализи, коментари и прогнози в теоретичната част са бюджетният процес в стопанствата, видовете бюджети, методите на бюджетиране, подходите на бюджетния процес и методологията на бюджетирането.

В емпиричната част на разработката се анализира бюджетирането в оризопроизводството, базирано на възвръщаемостта на производствените разходи, и се прави оценка на възможността за прилагане на процесно ориентирано бюджетиране. Практическото приложение се осигурява посредством подходящо бюджетиране на цялостната дейност чрез разработване на технологични карти за отглеждане на ориза и подходяща организация на системата за аналитично отчитане на разходите.

JEL Класификатор: M 41.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ЕВОЛЮЦИОННО РАЗВИТИЕ НА ЕВРОПЕЙСКАТА ЕКОЛОГИЧНА ПОЛИТИКА

    Европейската екологична политика е сред най-актуалните и обсъждани политики на глобално и международно равнище. Темата е актуална, защото проблемите в сферата на околната среда продължават да бъдат сред едни от най-сериозните съвременни предизвикателства пред човечеството. След повече от четири десетилетия на съществуване политиката за опазване на ...

  • ORGANIZATIONAL CONFLICTS AND THE GENERATIONAL DIFFERENCES

    Diversity is a reality that is becoming more and more important in modern businesses. One of the factors contributing to this diversity is the age gap between generations. It is hard for the different generations to work with each others, since each of them has its own work-attitudes and characteristics, which may result in various ...

  • ОСОБЕНОСТИ ПРИ ИЗМЕРВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА МАРКЕТИНГОВИТЕ КОМУНИКАЦИИ

    Ролята на комуникациите в съвременните фирми става все по-значима и отговорна, тъй като насочва и обединява всички аспекти на изграждане на корпоративния имидж. Ето защо комуникациите са средство, чрез което организацията се диференцира от останалите в бранша както на корпоративно, така и на равнището на отделните марки. Целта на изследването е ...