АНАЛИЗ НА ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНИЗАЦИИТЕ ЗА НАСЪРЧАВАНЕ НА ТЪРГОВИЯТА

Автори

Ключови думи
експорт, насърчаване на експорта, организации за насърчаване на експорта, организации за насърчаване на търговията.

Резюме
Организациите за насърчаване на експорта (или както по-общо и често срещано се наричат в икономическата литература – организации за насър¬чаване на търговията) са широко разпространени както в развиващите се, така и в развитите държави. Дейностите им включват изграждане на имидж на износителите, юридически консултации, реклама и маркетинг на местните продукти, разп-ространение на информация, подпомагане на предприятията при планиране и подготовка за експорт, стимулиране на интереса за износ на бизнеса, предоста-вяне на организационна помощ чрез различни програми, провеждане на пазарни проучвания и др.

Управлението и организацията на националното експортно насърчаване има три ключови измерения. Първото е относно степента на независимост, която водещата агенция за насърчаване има от правителството. Второто е относно координацията на експортно-промоционалните услуги. Третото е свързанo със степента, до която експортното насърчаване (особено неговото доставяне) е децентрализирано.

В статията са анализирани организациите за насърчаване на търговията от три различни перспективи: алтернативните организационни конфигурации; взаимодействието с други действащи лица, опериращи в техния икономически, политически и административен контекст; вътрешно-организационните аспекти на тези организации. Разгледани и класифицирани са услугите (програмите), ко-ито предлагат организациите за насърчаване на търговията, както и въпроси, свързани с тяхното предварително таргетиране, ресурсно осигуряване и проблема с реалното оценяване на тяхната ефективност.

JEL Класификатор: F13, F23.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ИНФЛАЦИОННИ И ДЕФЛАЦИОННИ ТЕНДЕНЦИИ В СВЕТОВНАТА ИКОНОМИКА. РАЗПРОСТРАНЯВА ЛИ СЕ ЯПОНСКАТА БОЛЕСТ ?

    Дефлацията и рискът от нейното задълбочаване са често срещани явления в съвременните икономики. Анализаторите цитират японската икономика, която страда от дефлация през последните две-три десетилетия, въпреки огромните инвестиции и усилията на правителството за увеличаване на инфлацията. По същия начин, независимо от трилионите долари, евро, ...

  • СЪСТОЯНИЕ И ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА ТУРОПЕРАТОРСКАТА ДЕЙНОСТ В БЪЛГАРИЯ И СТРАНИТЕ ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ЗА ПЕРИОДА 2007-2017

    Настоящото изследване разглежда състоянието на туроператорската дейност в България и Европейския съюз за периода от 2007 до 2017г. Анализът на дейността е направен въз основа на няколко основни показателя – брой на туроператорите, заетост в сектора, финансови показатели (общ оборот, рентабилност) и производителност на труда. Очертани са основните ...

  • ОСОБЕНОСТИ НА ПЕРСОНАЛНИЯ ФИНАНСОВ МЕНИДЖМЪНТ

    В настоящата разработка се акцентира върху особеностите на персоналния финансов мениджмънт като индивидуална дейност при вземане на финансови решения за управление на персоналните парични потоци. Откроени са специфичните особености на поведение, факторите, оказващи въздействие върху индивида при вземането на персонални финансови решения, и са ...