АНАЛИЗ НА ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНИЗАЦИИТЕ ЗА НАСЪРЧАВАНЕ НА ТЪРГОВИЯТА

Автори

Ключови думи
експорт, насърчаване на експорта, организации за насърчаване на експорта, организации за насърчаване на търговията.

Резюме
Организациите за насърчаване на експорта (или както по-общо и често срещано се наричат в икономическата литература – организации за насър¬чаване на търговията) са широко разпространени както в развиващите се, така и в развитите държави. Дейностите им включват изграждане на имидж на износителите, юридически консултации, реклама и маркетинг на местните продукти, разп-ространение на информация, подпомагане на предприятията при планиране и подготовка за експорт, стимулиране на интереса за износ на бизнеса, предоста-вяне на организационна помощ чрез различни програми, провеждане на пазарни проучвания и др.

Управлението и организацията на националното експортно насърчаване има три ключови измерения. Първото е относно степента на независимост, която водещата агенция за насърчаване има от правителството. Второто е относно координацията на експортно-промоционалните услуги. Третото е свързанo със степента, до която експортното насърчаване (особено неговото доставяне) е децентрализирано.

В статията са анализирани организациите за насърчаване на търговията от три различни перспективи: алтернативните организационни конфигурации; взаимодействието с други действащи лица, опериращи в техния икономически, политически и административен контекст; вътрешно-организационните аспекти на тези организации. Разгледани и класифицирани са услугите (програмите), ко-ито предлагат организациите за насърчаване на търговията, както и въпроси, свързани с тяхното предварително таргетиране, ресурсно осигуряване и проблема с реалното оценяване на тяхната ефективност.

JEL Класификатор: F13, F23.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 16
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОБЛЕМИ ПРИ ПРОИЗВОДСТВОТО И РЕАЛИЗАЦИЯТА НА СЕЛСКОСТОПАНСКИ ПРОДУКТИ В БЪЛГАРИЯ

    Актуалността на темата се определя от факта, че в България производството на селскостопански продукти не осигурява добра конкурентоспособност на организациите в агробизнеса. Проблемът е свързан с факта, че към момента българските земеделци и животновъди не могат да припознаят някоя конкретна европейска политика, която да бъде насърчена в новия ...

  • СЪЩНОСТ, ОСОБЕНОСТИ И НАСОКИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОФИЛАКТИКА НА ЗАБОЛЯВАНИЯТА И ПРОМОЦИЯ НА ЗДРАВЕТО В БЪЛГАРИЯ

    В настоящата студия са изследвани състоянието и насоките на развитие на дейностите по профилактика на заболяванията и промоцията на здравето в България в периода 2012–2017 г. Значимостта на разработката се основава на факта, че превантивните дейности представляват модерен начин за преоценка и усъвършенстване процесите на опазване и повишаване ...

  • ТЕХНИЧЕСКИТЕ ИНДИКАТОРИ – ИНСТРУМЕНТАРИУМ ЗА ИЗМЕРВАНЕ ПУЛСА НА “FOREX” ПАЗАРА

    Ценовата динамиката на „FOREX” пазара изисква вземането на точни, прецизни и адекватни инвестиционни решения от страна на икономическите агенти. Това налага да се използва набор от индикатори, с чиято помощ трейдърите да уловят ценовото движение на валутните пазари. В настоящото изследване основният движещ мотив е прилагането на индикаторите на ...