ОТНОСНО ЗНАЧЕНИЕТО НА ВЪТРЕШНИЯ КОНТРОЛ ЗА БАНКОВАТА СИГУРНОСТ

Автори

Ключови думи
Вътрешен контрол, одит, риск, хакерска атака, лични данни.

Резюме
Въпреки утвърдените и прилагани практики и модели за контрол върху банковата дейност, наблюденията в публичното пространство през последните години показват, че зачестяват различните форми на злоупотреби от страна на банкови институции спрямо депозитори и клиенти на институциите. Същевременно нараства броят на рисковите банкови експозиции, което е индикатор за съществуването на пропуски, респ. слабости в системата за контрол. Във връзка с това в статията се очертават някои проблеми с документалната безопасност на банковата информация и по-конкретно документни измами от трети лица, документни измами от вътрешни за банката лица, загуба, кражба или злоупотреба с банкова и фирмена информация, конфликт на интереси, скиминг измами, участие и прикриване на финансови престъпления и т.н.

JEL Класификатор: 21.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • БАНКИТЕ И КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЪРЖАВНИЯ И ОБЩИНСКИТЕ БЮДЖЕТИ

    В настоящата научна разработка се разглеждат два основни въпроса – участието на банките в процеса по касовото изпълнение на държавния и общинските бюджети и счетоводната характеристика на бюджетния процес. По отношение на държавния бюджет водеща институция е Българската народна банка, а търговските банки участват активно както в процеса по ...

  • ОРГАНИЗАЦИОННИ ПОДХОДИ ЗА МИНИМАЛИЗИРАНЕ НА КИБЕРРИСКОВЕТЕ ПРИ ОДИТОРСКАТА ДЕЙНОСТ

    Условията на дигитализиране и компютъризиране на процесите и дейностите налагат, одитът да се приспособява към тях чрез прилагане на адекватни и иновативни подходи. Тези условия пораждат нови заплахи и предизвикателства, свързани с кибератаки. Нанесените финансови и репутационни щети от последните се увеличаваt всяка година. Напредъкът в ...

  • КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА

    Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ин-корпорирането на понятието „лоялност“ в маркетинговата теория и управленс-ката практика. Стъпвайки на тях, е изведена ...