ОТНОСНО ЗНАЧЕНИЕТО НА ВЪТРЕШНИЯ КОНТРОЛ ЗА БАНКОВАТА СИГУРНОСТ

Автори

Ключови думи
Вътрешен контрол, одит, риск, хакерска атака, лични данни.

Резюме
Въпреки утвърдените и прилагани практики и модели за контрол върху банковата дейност, наблюденията в публичното пространство през последните години показват, че зачестяват различните форми на злоупотреби от страна на банкови институции спрямо депозитори и клиенти на институциите. Същевременно нараства броят на рисковите банкови експозиции, което е индикатор за съществуването на пропуски, респ. слабости в системата за контрол. Във връзка с това в статията се очертават някои проблеми с документалната безопасност на банковата информация и по-конкретно документни измами от трети лица, документни измами от вътрешни за банката лица, загуба, кражба или злоупотреба с банкова и фирмена информация, конфликт на интереси, скиминг измами, участие и прикриване на финансови престъпления и т.н.

JEL Класификатор: 21.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗТОЧНИЦИ И МОДЕЛИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО – СПЕЦИФИКА И ЕФЕКТИВНОСТ ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ЗДРАВНИ УСЛУГИ

    Здравеопазването е високохуманна дейност, изискваща огромен финансов ресурс. То е грижа на държавата, организациите и на всеки един от нас. Управлението на приходите и разходите за лечение са предизвикателство пред всяка една държава по света. Най-развитите страни също са в процес на дългогодишни реформи. Гаранция за предоставяне на качествени и ...

  • ПАЗАРНИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ВЪЗМОЖНОСТИ ПРЕД ТЕЛЕКОМИТЕ В БЪЛГАРИЯ

    В настоящата студия се прави преглед на състоянието на българския мобилен телеком пазар, на развитието му, както и основните предизвикателства пред участниците в него. Включени са използваните до момента стратегии за растеж и новите възможности пред телекомите, които им предоставя дигитализацията и пазарните перспективи, обусловени от очакваното ...

  • BRAND TRUST AS A SOURCE OF BRAND EQUITY

    The theoretical and empirical lack of support for including brand trust in the model of brand equity and the brand-customer relationship paradigm require further investigation of the links between the two terms. For the purposes of the current research, six proposals for operationalisation of brand trust are discussed. A novel classification of ...