МОДЕЛ ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА СРЕДНИТЕ УЧИЛИЩА „БОНУС–ВАУЧЕР“

Автори

Ключови думи
делегиран бюджет, единен разходен стандарт, формула за разпределение.

Резюме
Настоящата разработка има за обект особеностите на управлението и разпределението на училищните финанси в образователната система. По-конкретно предмет на изследване са процесите на прехвърляне на правомощия от централната към местната власт и респективно към родителите и обвързването на финансирането с броя на учениците, единните разходни стандарти, разпределението на средства на общинско и училищно ниво. Целта на разработката е да се отличат особеностите в досегашния начин на финансиране чрез предоставяне възможност и на родителите, паралелно с новия модел за разпределяне на средствата. Ползвани са класическите аналитични методи – индукция, дедукция, критичен анализ и синтез.

JEL Класификатор: G28.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 8
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОЕКТНОТО УПРАВЛЕНИЕ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕТО НА НОВИ ЯДРЕНИ МОЩНОСТИ – ОСОБЕНОСТИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    В настоящото изследване са представени основните теоретични постановки на управлението на проекти в индустрията, и вчастност – проектното управление в ядрената енергетика. Чрез проучване на основни документи като международни-те ISO стандарти за управление на проекти в индустрията и специфичните за сектора на ядрената енергетика Ръководства за ...

  • КАПИТАЛОВИ ИЗИСКВАНИЯ В УСЛОВИЯТА НА БАЗЕЛ III И ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ II

    Развитието на финансовия сектор в условията на засилващи се регулаторни изисквания и надзорни дейности е поставено пред редица предизвикателства, свързани с тяхната методологична издържаност и възможности за приложение. Настоящата статия има за цел да представи регулаторните изисквания, които трябва да изпълняват банковите и застрахователните ...

  • FINANCIAL LITERACY LEVEL OF HIGH SCHOOL STUDENTS AND ITS ECONOMIC PATTERNS REFLECTIONS

    This study contributes to the understanding of the level of financial literacy of high school students in Israel. The research purpose is to describe the level of financial literacy among high school students in Israel aged 15-18 and to examine the implications that financial literacy has on their economic behaviour patterns. The study examines ...