ПОСТИЖЕНИЯ И ПРАКТИКИ ПРИ ВЪВЕЖДАНЕ НА ОБРАЗОВАНИЕ ПО ФИНАНСОВА ГРАМОТНОСТ В УЧИЛИЩАТА

Автори

Ключови думи
финансова грамотност, финансово образование.

Резюме
На преден план в настоящото изследване са проучването и установяването на постиженията и добрите практики в областта на образованието по финансова грамотност в училищата в Европейския съюз от позицията на възможностите за подобряване чрез тях на съществуващите ресурси в България, на учебните програми, практики и начини за въвеждане на нови по-ефективни образователни модели в българските училища.

Най-важните характеристики на настоящото изследване могат да се системати-зират в следните направления:

• Реализиране на проучване и анализ на особено актуален и значим проблем за България и региона, защото придобиването на знания и умения, свързани с финансовата грамотност, ще става все по-необходимо и важно за бъдещето.

• Чрез събраните данни се очертават насоките за устойчива промяна и мащаб на интервенциите в системата на училищното образование в България и предполагат не-обходимостта от засилване на националните политики за финансова грамотност, включително и чрез разработване на дигитални инструменти за постигане на индивидуална финансова устойчивост.

Основните резултати от проучването разкриват перспективите и доказват необходимостта от повече, разнообразни и иновативни интервенции и ресурси в областта на обучението по финансова грамотност в училищата при подбиране на най-подходящите и достъпни за тази цел инструменти и механизми.

Резултатите от изследването са ориентир за програмите по финансова грамотност, преподавани в учебните заведения, които би следвало да способстват за бъдещата практическа и житейска реализация на младите хора.

JEL Класификатор: G530.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • АНАЛИЗ НА ТОВАРНИЯ АВТОМОБИЛЕН ТРАНСПОРТ В БЪЛГАРИЯ

    В изследването са характеризирани основни понятия, свързани с логистиката, транс-порта като цяло, като конкретиката попада върху товарния автомобилен транспорт, вследствие на което е разкрита двойствената природа – макроикономическа и микроикономическа, и важността му като водещ елемент при осъществяване на връзките във веригите за доставки между ...

  • ОПЕРАТИВНИ МОДЕЛИ ЗА ТЪРГОВИЯ НА ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ И НАПИТКИ В ДИГИТАЛНА СРЕДА

    Успешното развитие на всеки бизнес е в пряка зависимост от неговия оперативен модел на работа. С пълна сила важи и за тези търговци, опериращи в сферата на продаж-бите на хранителни продукти и напитки в дигитална среда. Това се дължи както на специфичните особености на продуктите, така и на съпътстващите дейността активности по организация на ...

  • НОВИ ПОЛИТИКИ И ПЕРСПЕКТИВИ ПРЕД МАЛКИТЕ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ В БЪЛГАРИЯ

    Икономическата рецесия и пандемията засегнаха дейността на малките и средните предприятия (МСП), които съставляват 99% от дружествата в ЕС и осигуряват две трети от работните места в частния сектор. Те имат съществен принос и за българската икономика, въпреки че секторът в България изостава по много от ключовите показатели, измерващи средата за ...