ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ПАНДЕМИЯТА ОТ COVID-19 ВЪРХУ СЕКТОРИТЕ В ИКОНОМИКАТА НА СТРАНАТА

Автори

Ключови думи
икономическа активност, COVID-19, икономически сектори, икономически кризи, правителствени мерки за подпомагане на бизнеса.

Резюме
След десетилетие на икономически растеж и оптимизъм за продължителен стопански и социален възход светът се събуди в кошмара на бързо разпростираща се епидемия, скоро прераснала в глобална пандемия – коронавирусната инфекция, наречена COVID-19. Освен здравните и социалните аспекти на хуманитарната криза, COVID-19 предизвика мащабна икономическа криза поради необходимостта от социална изолация и невъзможността на редица сектори в икономиката да се адаптират към тази необичайна среда. Бързото разпространение на коронавирусната пандемия и масовият шок от мерките за нейното овладяване доведоха глобалната икономика до силно свиване. Дълбочината и силата на пандемичните въздействия върху икономиката зависят от движението на хора или на информация, като най-засегнати са секторите, при които необходимостта от социална изолация води до силно ограничаване на икономическата активност. Същевременно други сектори бенефицират от принудителната социална изолация и здравната криза, макар че съвкупният ефект от негативните и позитивните въздействия да е силно негативен за икономиката като цяло. Темпът на възстановяване ще зависи основно от правителствените мерки за подпомагане на бизнеса, както и от координацията на общоевропейско ниво за овладяване на пандемията.

JEL Класификатор: E21, E32, E66, H50.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 18
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • УПРАВЛЕНИЕ НА КОНФЛИКТИ В МУЛТИКУЛТУРНИ ОРГАНИЗАЦИИ

    Конфликтите са неразделна част от живота на организацията. В повечето организации възникват и се развиват много и различни видове конфликти. Предпоставка за това са постоянните взаимодействия между различните субекти: индивиди и групи в процеса на тяхната съвместна дейност и общуване. Източниците на конфликти са разнообразни – от структурните ...

  • АНАЛИЗ НА АВТОМОБИЛНИТЕ ПРЕДСТАВИТЕЛСТВА В БЪЛГАРИЯ

    Пазарът представлява съвкупност от икономически отношения, набор от условия, въз основа на които продавачите и купувачите на дадена стока или услуга влизат в контакт помежду си, като целта им е да купят или продадат дадения продукт или услуга. Автомобилният пазар представлява една динамична и развиваща се система. Към днешна дата България ...

  • БАЛКАНСКИЯТ ГЕОПОЛИТИЧЕСКИ ВЪЗЕЛ И БЪЛГАРСКИЯТ ТУРИЗЪМ

    Балканският полуостров е една от невралгичните и взривоопасни точки на света. В по-широк пространствен смисъл за региона често се използва понятието Югоизточна Ев-ропа, като се включват и Кипър, Турция, Молдова, Румъния, а понякога и Унгария. Балканите, благодарение на своето местоположение, са били място на сблъсък интересите на големите сили – ...