ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКАТА ЕФЕКТИВНОСТ ОТ ИЗПОЛЗВАНЕ НА СОБСТВЕНИТЕ МАРКИ НА ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ

Автори

Ключови думи
икономически ефект, икономическа ефективност, собствени марки, търговски вериги.

Резюме
В разработката се разглеждат основни постановки, свързани с установяване на резултатите от използване на собствени марки в дейността на търговските вериги. Извършва се същностна характеристика и се очертава взаимовръзката на понятията „икономически ефект“ и „икономическа ефективност“ . Опре¬делят се примерни критерии и се открояват основни показатели за изследване на икономическата ефективност. Извършва се фрагментарно емпирично изследване на икономическия ефект и икономическата ефективност от използването на конкретна собствена марка.

JEL Класификатор: M 21.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 26
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • КОНВЕРГЕНЦИЯТА В ЗОНАТА НА РАЗШИРЯВАНЕ НА ЕС (КРИТИЧЕН АНАЛИЗ, ПРОБЛЕМИ И ТЕНДЕНЦИИ)

    Целта на разработката е да анализира дали след финансовата криза от 2008 г. самото членство в ЕС е достатъчно условие за продължаване на конвергенцията на новоприсъединилите се страни със „старите“ членки на Общността. Значението на състоянието на бизнес средата, стабилността на фискалната система, предвидимостта и политическата стабилност в ...

  • ФУНДАМЕНТАЛЕН АНАЛИЗ НА ФИРМАТА – СЪЩНОСТ, ХАРАКТЕРИСТИКА И ЕВОЛЮЦИЯ

    Методите на фундаменталния анализ са една от най-изследваните области в корпоративните финанси. В настоящата разработка е извършен критичен теоретичен преглед на теориите и моделите за намиране фундаменталната стойност на компанията. Основен резултат е извеждането на модела на остатъчния доход като най-подходящ подход за фундаментално оценяване в ...

  • ПЛАНОВАТА ПРАКТИКА В БЪЛГАРСКИТЕ МАЛКИ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ - СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ

    Студията разглежда основните възможности и ограничения, които макросредата поставя пред предприятията и реализирането на тяхната функция по планиране. Целта е да се посочат възможностите и ограниченията пред плановата дейност в българските предприятия, с акцент върху малките и средни предприятия и на тази база да се направят препоръки относно ...