ПРОБЛЕМИ ПРИ ПРОИЗВОДСТВОТО И РЕАЛИЗАЦИЯТА НА СЕЛСКОСТОПАНСКИ ПРОДУКТИ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
проблеми, производство, селскостопански продукти, решение на проблемите.

Резюме
Актуалността на темата се определя от факта, че в България производството на селскостопански продукти не осигурява добра конкурентоспособност на организациите в агробизнеса. Проблемът е свързан с факта, че към момента българските земеделци и животновъди не могат да припознаят някоя конкретна европейска политика, която да бъде насърчена в новия програмен период, тъй като в българското земеделие има много специфики и реалностите у нас са по-различни от общоевропейските.

Обект на изследване са организациите от аграрния сектор в България. Основната цел на публикацията е да се систематизират основните проблеми от развитието на земеделието в България, свързани с производствената земеделска дейност и да се очертаят възможностите за преодоляване на проблемите. Задачите, които сме си поста¬вили, са:

- идентифициране на най-важните проблеми при производството и реализацията на селскостопански продукти в България;

- извеждане на възможностите за преодоляване на проблемите в българската действителност и минимализиране на рисковете в селскостопанската дейност.

JEL Класификатор: O13, Q18.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 9
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • СТОЙНОСТ ПОД РИСК, КОХЕРЕНТНИТЕ АЛТЕРНАТИВИ CVAR И EVAR – ПОЛЗИ И ПРИЛОЖИМОСТ

    В изследването се разискват част от проблемите обвързани с рисковите измерители, като приоритет е концепцията VaR (стойност под риск). Представени са различни техники при определяне на стойността и алтернативите на VaR, като се изследват стойностите и връзката между класическия VaR и неговите g-ентропични варианти – CVaR и EVaR. Достига се до ...

  • ОСОБЕНОСТИ ПРИ ИЗМЕРВАНЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА МАРКЕТИНГОВИТЕ КОМУНИКАЦИИ

    Ролята на комуникациите в съвременните фирми става все по-значима и отговорна, тъй като насочва и обединява всички аспекти на изграждане на корпоративния имидж. Ето защо комуникациите са средство, чрез което организацията се диференцира от останалите в бранша както на корпоративно, така и на равнището на отделните марки. Целта на изследването е ...

  • ЕВОЛЮЦИОННО РАЗВИТИЕ НА ЕВРОПЕЙСКАТА ЕКОЛОГИЧНА ПОЛИТИКА

    Европейската екологична политика е сред най-актуалните и обсъждани политики на глобално и международно равнище. Темата е актуална, защото проблемите в сферата на околната среда продължават да бъдат сред едни от най-сериозните съвременни предизвикателства пред човечеството. След повече от четири десетилетия на съществуване политиката за опазване на ...