ORGANIZATIONAL CONFLICTS AND THE GENERATIONAL DIFFERENCES

Автори

Ключови думи
Diversity; Gen X; Gen Y; Intergenerational conflicts.

Резюме
Diversity is a reality that is becoming more and more important in modern businesses. One of the factors contributing to this diversity is the age gap between generations. It is hard for the different generations to work with each others, since each of them has its own work-attitudes and characteristics, which may result in various intergenerational conflicts. This paper aims to understand each of the generations operating in the workplace, and the consequences of their interactions. Our research tasks are first, to identify the organizational conflicts between employees, then to briefly expose the different characteristics of the generations X and Y, and finally to elucidate the nature of the relationship between these two generations within the company. We have conducted an exploratory case study by inducting semi-structured interviews with employees of a Moroccan company, belonging to both gen X and gen Y. We analyzed our interviewees’ answers and concluded that the relationship between members of different generations can lead to different types of conflicts, which can have a positive or negative effect on the organizations and the work climate.

JEL Класификатор: M14; M19.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 14
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ЕВОЛЮЦИОННО РАЗВИТИЕ НА ЕВРОПЕЙСКАТА ЕКОЛОГИЧНА ПОЛИТИКА

    Европейската екологична политика е сред най-актуалните и обсъждани политики на глобално и международно равнище. Темата е актуална, защото проблемите в сферата на околната среда продължават да бъдат сред едни от най-сериозните съвременни предизвикателства пред човечеството. След повече от четири десетилетия на съществуване политиката за опазване на ...

  • ПОДКРЕПА НА ПРОЕКТИ С ВИСОКА ОБЩЕСТВЕНА ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ ОТ ОБЛАСТНИТЕ АДМИНИСТРАЦИИ – ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    Интегрирането с европейската администрация изисква глобални промени, които ще дадат възможност за ново кариерно развитие и усъвършенстване във финансовото управление на човешките ресурси в публичната администрация. Повишаването на административния капацитет и формирането на съвкупност от нови експертни знания се явява важен аспект от ...

  • АПРОБИРАНЕ НА МОДЕЛ ЗА УПРАВЛЕНИЕ РИСКА НА ФРАНЧАЙЗОДАТЕЛЯ НА БАЗА КОЛИЧЕСТВЕН ПОДХОД

    Изследователското внимание в настоящата студия се насочва към управлението на риска в бизнес дейността на франчайзодателя. Основна цел на научната разработка е върху базата на теоретична интерпретация на риска и де-терминиране на конкретните рискове за франчайзодателя да се адаптира модел за управлението им. Разработването на методологията за ...