АНАЛИЗ НА АКТУАЛНИТЕ ПРОБЛЕМИ В БАНКОВАТА СФЕРА И НЕЙНАТА СТРАТЕГИЧЕСКА ОРИЕНТАЦИЯ В КОНТЕКСТA НА ДИГИТАЛИЗАЦИЯТА НА БАНКОВИТЕ УСЛУГИ В ЕС

Автори

Ключови думи
банки, банкова система, банков сектор, кредитен институт, консолидация на банковия сектор, дигитализация.

Резюме
Съвкупността от актуалните проблеми в банковата сфера възпрепятства нейното последващо развитие. Голяма част от тях се свързват предимно с нерешени въпроси от последната финансова криза. Кредитните институти в световен мащаб изпитват допълнително затруднения с преодоляването на негативните лихвени проценти и с поддържането на печалбите на нива, приемливи за инвеститорите. Решението на минали и настоящи казуси се оказва недостатъчно за осигуряване на бъдещо проспериране на банковия сектор. На дневен ред в много кредитни институти стои въпросът относно тяхната стратегическа ориентация в контекста на дигитализация на банковите услуги. Единствено правилното пазарно позициониране на банките посредством премерени инвестиции в обещаващи технологии може да осигури тяхното дългосрочно просъществуване.

JEL Класификатор: G21.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • КРИТИЧЕН АНАЛИЗ НА ПРОБЛЕМИТЕ В БОЛНИЧНИЯ СЕКТОР

    Мисията на болничните заведения е да предлагат и предоставят достъпна, висококачествена и висококвалифицирана медицинска помощ. Тя трябва да бъде в обхват, качество и обем, които следва да задоволяват потребностите от болнична помощ и високоспециализирани дейности и изследвания на населението. Същевременно тя трябва да бъде насочена и към ...

  • BUTCHERS SCHEDULING MODEL EXAMINATION BY TIME STUDY OBSERVATIONS

    The study examines the workforce management and the scheduling model in the meat department of the grocery retail company to evaluate an opportunity to increase efficiency. The work structure of the butchers has been observed and according to the time study guideline based on work structures, twelve-time studies conducted in different stores to ...

  • BRAND TRUST AS A SOURCE OF BRAND EQUITY

    The theoretical and empirical lack of support for including brand trust in the model of brand equity and the brand-customer relationship paradigm require further investigation of the links between the two terms. For the purposes of the current research, six proposals for operationalisation of brand trust are discussed. A novel classification of ...