ДЕМОГРАФСКА СЕГМЕНТАЦИЯ НА КЛИЕНТИТЕ ВЪЗ ОСНОВА НА ПОВЕДЕНЧЕСКИ ДАННИ ОТ ТЕЛЕКОМИТЕ

Автори

Ключови думи
телеком данни, дърво на решенията, прогноза на метрична променлива.

Резюме
В съвременния свят цифровизацията става повсеместна и обхваща почти всички аспекти на бизнеса и ежедневието. Телекомите имат основна роля в този процес поради участието им в събирането, съхраняването и обработката на огромни количества клиентска информация. Тя включва използването на телеком услуги от клиентите и, обработена по коректен начин, може да бъде използвана за различни цели. Използването на телеком данни за предвиждане на демографски характеристики е обосновано от: 1) То може да участва в сегментацията на клиентите, подобрявайки таргетирането на различни клиентски групи. 2) Може да се използва например, когато исторически финансови данни не са налични – все още е ограничено използването на поведенчески данни за оценка на кредит риск. 3) И на последно, но не и по значение място е използването на тези данни за идентификация на клиенти в случаи на потенциални опити за измама.

В тази студия се демонстрират успешни модели за използване на телеком данни за реализиране на услуги извън обхвата на телекома, както и с набор от реални телекомуникационни данни и използване на определени статистически инструменти се демонстрира връзката между използването на мобилни телекомуникационни услуги и възрастта на собствениците на абонаментната услуга. Използването на алтернативни клиентски данни може да окаже огромно влияние върху традиционните предиктивни модели и така също да промени ролята на телеком операторите, превръщайки ги в основен източник на информация за финансовите институции, опериращи с чувствителни клиентски данни.

JEL Класификатор: D4, M31.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПОДХОДИ И ПРАКТИКА ПРИ ОПРЕДЕЛЯНЕ РАЗМЕРИТЕ НА ОСИГУРИТЕЛНИТЕ ПЛАЩАНИЯ ПРИ СТАРОСТ

    Пенсиите за трудова дейност са представител на типичните осигурителни плащания – по своя характер те са контрибутивни, отпускат се с основното предназначение да компенсират загубен трудов доход и принципно се определят в размер, съобразен с продължителността на участие в осигуряването и с размера на осигурителния доход. Цел на разработката е да се ...

  • ПРОБЛЕМИ НА ВЪТРЕШНИЯ БАНКОВ КОНТРОЛ В БЪЛГАРИЯ

    Вътрешният контрол в банките следва последователността на процесите в банковата дейност, респ. развитието и усъвършенстването на продуктите и услугите, предлагани от тях. Въпреки използването на различните подходи, технически средства и модели за осъществяване на контрол в кредитните институции, могат да се установят редица отклонения и нарушения ...

  • ЛИЗИНГОВИЯТ ПАЗАР В БЪЛГАРИЯ – СЪСТОЯНИЕ И ТЕНДЕНЦИИ

    Лизинговият пазар в България все повече разширява обхвата си и набира популярност за подобряване на икономическата дейност в страната. На него се срещат голям брой конкурентоспособни лизингови дружества, които предлагат голямо разнообразие от услуги и продукти. Проследяването на ключови лизингови показатели предоставя възможност за обособяването ...