ДЕМОГРАФСКА СЕГМЕНТАЦИЯ НА КЛИЕНТИТЕ ВЪЗ ОСНОВА НА ПОВЕДЕНЧЕСКИ ДАННИ ОТ ТЕЛЕКОМИТЕ

Автори

Ключови думи
телеком данни, дърво на решенията, прогноза на метрична променлива.

Резюме
В съвременния свят цифровизацията става повсеместна и обхваща почти всички аспекти на бизнеса и ежедневието. Телекомите имат основна роля в този процес поради участието им в събирането, съхраняването и обработката на огромни количества клиентска информация. Тя включва използването на телеком услуги от клиентите и, обработена по коректен начин, може да бъде използвана за различни цели. Използването на телеком данни за предвиждане на демографски характеристики е обосновано от: 1) То може да участва в сегментацията на клиентите, подобрявайки таргетирането на различни клиентски групи. 2) Може да се използва например, когато исторически финансови данни не са налични – все още е ограничено използването на поведенчески данни за оценка на кредит риск. 3) И на последно, но не и по значение място е използването на тези данни за идентификация на клиенти в случаи на потенциални опити за измама.

В тази студия се демонстрират успешни модели за използване на телеком данни за реализиране на услуги извън обхвата на телекома, както и с набор от реални телекомуникационни данни и използване на определени статистически инструменти се демонстрира връзката между използването на мобилни телекомуникационни услуги и възрастта на собствениците на абонаментната услуга. Използването на алтернативни клиентски данни може да окаже огромно влияние върху традиционните предиктивни модели и така също да промени ролята на телеком операторите, превръщайки ги в основен източник на информация за финансовите институции, опериращи с чувствителни клиентски данни.

JEL Класификатор: D4, M31.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗМЕНЕНИЯТА НА ПАЗАРА НА ТРУДА В УСЛОВИЯТА НА ПАНДЕМИЧНА КРИЗА И ВЛИЯНИЕТО ИМ ВЪРХУ СИСТЕМАТА НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО В БЪЛГАРИЯ

    Настоящата публикация изследва процесите на българския пазар, които протичат в създалата се извънредна ситуация вследствие на пандемичната обстановка, причинена от COVID 19. Търсенето на пътища и методи за формиране на пазарен модел на заетостта със социална насоченост е вече в завършен етап от това развитие и експертите отчитат, че този преходен ...

  • ФИНАНСОВИЯТ КОНТРОЛИНГ В УСЛОВИЯТА НА КРИЗА

    В условията на все по-чести икономически кризи и динамично променяща се пазарна среда фирмите търсят иновативни подходи за финансова диагностика в управлението на фирмените финанси. Финансовият контролинг осигурява ефективен анализ на сложна финансова информация, което му определя важно място в системата на финансовия мениджмънт. Той използва и ...

  • СРАВНИТЕЛНА КОНСОЛИДАЦИОННА АТРАКТИВНОСТ НА БАНКОВИЯ СЕКТОР НА СТРАНИТЕ ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ

    Сравнителната консолидационна атрактивност на банковата сфера в ЕС е изходна точка при оценката на ефективността от концентрацията на банковия капитал. Нейната констатация е постигната чрез приложението на модел, базиран на система от критерии и показатели, извлечени от научната литература и от емпирично проучване, проведено в периода август – ...