ФИНАНСОВИЯТ КОНТРОЛИНГ В УСЛОВИЯТА НА КРИЗА

Автори

Ключови думи
финансов контролинг, криза, финансов мениджмънт.

Резюме
В условията на все по-чести икономически кризи и динамично променяща се пазарна среда фирмите търсят иновативни подходи за финансова диагностика в управлението на фирмените финанси. Финансовият контролинг осигурява ефективен анализ на сложна финансова информация, което му определя важно място в системата на финансовия мениджмънт. Той използва и анализира актуални стойностни показатели в изградена информационна система, като дава обективна оценка за финансовото състояние и възможност за вземане на адекватни финансови управленски решения, базирани на нови научни модели, методи и индикатори за работа в съвременните условия на пандемия и зараждаща се нова епоха на хаотика и икономическа турболентност. Това на-лага извода, че финансовият контролинг може да утвърди важното си място като стабилизиращ управленски фактор в условията на динамични пазарни промени, който може да осигури необходимата финансовата устойчивост на фирмите в средносрочен и дългосрочен план.

JEL Класификатор: G22, G28.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 9
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРЕЗАСТРАХОВАНЕТО КАТО СТРАТЕГИЧЕСКИ УПРАВЛЕНСКИ КАПИТАЛОВ МЕТОД

    Презастраховането е един от основните инструменти за трансфер на риск, инструмент, който позволява на застрахователите да балансират своите резултати и да се конкурират с по-големите играчи на пазара. За да постигнат нужната платежоспособност, застрахователните дружества биха могли да увеличат своята капитализация, прибягвайки към набиране на нов ...

  • ЕВРОПЕЙСКАТА ТЪРГОВСКА ПОЛИТИКА В ПОДКРЕПА НА РАЗВИВАЩИТЕ СЕ ИКОНОМИКИ

    В настоящата разработка са представени основните проблеми, които налагат прилагането на политики и мерки за стимулиране на благосъстоянието и развитието на развиващите се икономики. Основната цел на изследването е да се откроят причините, поради които се налага подпомагане развитието на посочените икономики и да се проследят мерките в рамките на ...

  • WORKFORCE EFFICIENCY INCREASE FOR THE ONLINE SALES IN-STORE PICKING OPERATION

    The online food retailing got more attention to itself with the global coronavirus outbreak. Online marketing growth rate reached above 40% in the lockdown months. It became more important to deliver the orders faster than opponents. This study examines one of the biggest food retails company’s in-store picking operation for workforce efficiency ...