ДАНЪЧНО-ОСИГУРИТЕЛНИ МОДЕЛИ В ЕС

Автори

Ключови думи
икономика, данъци.

Резюме
Целите на настоящото изследване са анализиране на възможностите за предотвратяването отклоненията от данъчно облагане и премахването на несправедливи данъчни практики в ЕС. Акцентира се върху хармонизиране на данъчното облагане на дружествата в ЕС с цел предотвратяване на „данъчната конкуренция“ и ограничаване на възможностите за манипулативно счетоводство. Изследването представя данъчно-осигурителните модели като основен елемент на фискалната политика, както и изменението им, насочено към повишаване благосъстоянието на обществото. В него е анализирана необходимостта от уеднаквяване на прилаганото данъчно облагане в ЕС, както и проблемите в тази насока. Разгледани са мерките за намаляване на сивата икономика и избягването на реалното данъчно облагане, които са породени от пропуски и неактуалността в данъчно-осигурителните модели. В изследването се достига до изводите, че данъчно-осигурителната система в България е нито икономически ефективна, нито е социално справедлива, нито е проевропейска.

JEL Класификатор: E01, H20.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОБЛЕМИ ПРИ ОБЛАГАНЕТО С ДДС НА ТУРИСТИЧЕСКИ ДРУЖЕСТВА В ХИПОТЕЗА НА ФАЛИТ

    В разработката е представено облагането с ДДС на туристически дружества в хипотеза на фалит. Целта е да се направи обща характеристика на облагането с ДДС на туристически дружества в конкретния казус, както и да се изследват обхватът и дълбочината на оказаното негативно въздействие върху туристическия бранш от липсата на механизъм, облекчаващ ...

  • ПРОУЧВАНЕ ПРОЕКТИРАНЕТО НА ДИСТРИБУЦИОННИ КАНАЛИ ЗА ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ: КОНЦЕПТУАЛНО-МЕТОДОЛОГИЧНИ И ЕМПИРИЧНИ АСПЕКТИ

    Актуалността на представената разработка се обуславя от насочване на изследователския фокус към проектирането на дистрибуционни канали за хранителни стоки, отчитащо приоритетно икономическите интереси на производителя. В структурен план се представят в последователност: концептуално-методологични аспекти на проектиране на дистрибуционни канали за ...

  • НАСОКИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА ФИНАНСОВИЯ МЕНИДЖМЪНТ НА ТЪРГОВСКИТЕ АВТОМОБИЛНИ ПРЕДСТАВИТЕЛСТВА В БЪЛГАРИЯ

    Рентабилността е основната цел на всички бизнес начинания. В тази статия се изследва рентабилността на автомобилните представителства в България. Няколко характеристики на дистрибуцията на автомобили осигуряват уникални условия за изследване на ефекта на рентабилността върху работата на фирмите. Съществува висока степен на хомогенност между ...